Monday, April 14, 2008

Peralihan Kuasa Presiden

Kenapa ahli UMNO tiba-tiba jadi tidak sabar untuk memilih dan sehingga ditimbulkan pula usul untuk mempertandingkan jawatan Presiden UMNO yang secara tradisinya akan dilantik menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kenapa jadi macam ni ? Adakah saban hari rakyat marhaen didedahkan dengan berita tentang senario politik UMNO sahaja. Bagaimanalah Perdana Menteri dan anggota Kabinet barunya hendak bekerja dan memberi khidmat yang terbaik kepada rakyat, yang juga telah memberi undi majoriti tersebut. Tidakkah ini merupakan satu pembaziran waktu terutama ketika sidang media pemimpin tersebut yang mana wartawan tidak sudah-sudah menimbulkan isu tertentu dan adakalanya menimbulkan cerita negatif.

Tolonglah wahai pengembara blog, marilah kita kurangkan sensasi, tingkatkan prestasi terutama akhlak dan ekonomi. Jangan terpengaruh dengan cerita yang disensasikan. Kita tumpukan bagaimana hendak mengecap kekayaan, menyebarkannya terutama untuk orang Melayu yang yang beragama Islam. Begitu juga untuk kaum lain yang tinggal di bumi Malaysia ini yang memerlukan pertolongan sesama manusia.

Kemenangan yang dikecapi itu sesungguhnya perlu dimanfaatkan untuk terus membantu menuju ke arah matlamat yang unggul serta harmoni!

No comments: