Monday, February 23, 2009

Mantan MB Perak biadap

Kemelut politik di Perak masih kelihatan belum reda. Fenomena ini adalah hasil gara-gara pembangkang yang diketuai oleh Dato' Seri mantan Menteri Besar masih berdegil mengaku MB Perak.

Sekiranya perkara ini berterusan yang rugi adalah rakyat dan pengundi-pengundi di negeri Perak. Sepanjang masa beliau menjadi MB, beliau hilang fokus termasuklah mengutamakan pembangunan negeri. Beliau lebih minat kepada logistik iaitu pengangkutan untuk beliau dan ahli exconya. RM 11 juta telah digunakan untuk membeli Toyota Camry bagi ahli exco. Maka, dah puas ke ?

Di samping itu, mantan MB sibuk dengan pengagihan dan menaikkan status tanah ke pajakan selama 999 tahun. Ini adalah satu pendekatan yang dianggap tidak patut dilakukan oleh beliau tanpa konsultasi dengan Kuala Lumpur.

Pemerhati politik berpendapat bahawa sifat yang tidak menentu yang ada pada mantan MB boleh menjejaskan ketenteraman sosiopolitik tempatan. Beliau lebih minat untuk menjadi popular, tapi malangnya pendekatan yang dilaksanakan kurang bijak dan berat sebelah.

No comments: